Soru : ESMA KOÇ /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
28.04.2018

selamlar mamografide sağ memede bı-rads 5 olarak bir sonuç çıktı.ultrasonda dış yapısı tırtıklı olduğu biyopsi alınması gerektiği söylendi.mamagrafiye göre heterıojen yoğun (küçük kitleler gizlenebilir) kitle ve yapısal bozukluk, şüpheli lezyon lokasyonu, yüksek olasılıkla maling bulgular. tekrar meme usg ve mr çekilecek ancak sonuç için inanın sabrım kalmadı. mamografide çıkan sonuç bı-raıds 5 ise bu kişinin kanser olduğu anlamına gelir ve diğer yapılacak tetkikler kanserin çeşidinin ve tedavi şeklinin belirlenmesi için mi yapılır? yoksa mamografi de sonuç bı-raıds 5 olsa bile kişi kanser olmayabilir mi? allah aşkına umut verici değil doğru şekilde cevap verin.bunun için size yalvarıyorum.

Cevap : 28.04.2018 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
28.04.2018

Esma hanım öncelikle rahat olun.

Meme biyopsisinin patoloji sonucu çıkmadan kanser olduğunuz kesin değildir.

Her durumda bu hastalığı atlatacaksınız inşaAllah.

Biyopsi dıişında diğer görüntüleme yöntemleri hastalığın ne kadar yayıldığını tam olarak göstermesi içindir.

Aslında tek önemli olan kanser olup olmamanız değil.

Kanserinizin yayılıp yaılmaması, mikroskopik özellikleri ve reseptör özellikleri gibi bulgular çok kıymetli.

En önemli şey rahat olmanız. Güvenebileceğiniz deneyimli bir meme radyolojisi uzmanı bulmanız. sonrasında o sizi en iyi ekipler eşliğinde en doğru tedaviyi almanız için yönlendirecektir. İsterseniz biz de Maltepe Üniveristesinde yardımcı olabiliriz.