Soru : M.A /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
24.04.2023

Merhaba hocam çekilen mammografi hakkında bilginize ihtiyacım var yardımcı olmanızı rica ediyorum Her iki memenin iki yanlı mammografik incelemesinde; Yağlanma dışı kalan meme parankimi paterni tip B ile uyumludur. Bilateral cilt, cilt altı ve nipple-areolar kompleksler doğaldır. Her iki memede yoğunluk artışı mevcuttur.Yoğun alanlar olası lezyonları örtebileceğinden US ile birlikte değerlendirilmesi uygundur.Her iki memede duktal cidar kalsifikasyonu mevcuttur.Sol aksillada lenf nodu mevcuttur. SONUÇ:BI-RADS Kategori 0 ÖNERİ: Olgunun Klinik gereklilikte kontrol US ve gerekirse 40 yaşın üzerinde mammografik takip ile incelenmesi önerilir. Kategori 0 : Sonuç için ek görüntüleme yöntemlerine ihtiyaç var, Kategori 1: Normal mamogram, Kategori 2: Benign bulgular, Kategori 3: Muhtemelen benign bulgular, Kategori 4: Şüpheli bulgular, Kategori 5: Yüksek malignensi bulguları, Kategori 6: Biopsi ile malign olduğu bilinen ancak henüz tedavi uygulanmamış olgular. MEME PARANKİM PATERNLERİ: A: Lipomatö B: Liposklerotik (mikst tip) (düşük duyarlılık) C: Sklerotik (düşük duyarlılık) Mamografi tetkiklerinde yanlış negatiflik oranı %10-15 arasında değişmektedir. NOT: BU RAPOR VE MAMOGRAFİLERİN BİR SONRAKİ İNCELEMEDE GETİRİLMESİ RİCA OLUNUR.

Cevap : 16.05.2023 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
16.05.2023

Birads 0 denmiş yani ek olarak meme ultrasonu gerekiyor.