Soru : 123 /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
18.03.2022

Hocam merhabalar kafam çok karışık iki farklı us raporum bu şekilde aralarında 1 ay var 29 yaşındayım emzirdim 2 sene sizce üçüncü bı usg daha çektirmek için size mi geleyim yoksa direk gidip biyopsi mi yaptırayım genel cerrahim profosor Fazilet erözgen bana %95 temiz sonuç gelir ama emin olalım dedi bende ne yapacağımı şaşırdım şimdiden teşekkürler Sayın Meslektaşım,Hastanızın Bilateral Meme ve Aksiller Bölgeye yönelik US incelemesinde, İnceleme yüzeyel 12-18 Mhz meme probu ile gerçekleştirilmiştir. Her iki meme cilt, cilt altı yağlı dokular normal olup meme genel olarak simetrik yapıda izlenmektedir.Meme parankim yoğunlukları genel olarak belirgin fibrokistik görünümdedir.Sol meme üst dış kadranda milimetrik anekoik kist izlendi.Sağ memede saat 7 hizasında meme başına 2 cm uzaklıkta semivertikal uzanımlı yaklaşık 12 mm çapa erişen sferik RDUS de hipervasküler solid lezyon izlendi. Biyopsi önerildi. Duktal yapılara ait belirgin sonopatoloji izlenmemiştir. Her iki aksillada büyüğü 1 cm çaplı kısa çaplı reaktif şekilli lenf nodları izlendi.SONUÇ:Sağ memede ön planda FA düşündüren sferik formlu solid lezyon, tanı amaçlı biyopsi önerildi. BI-RADS KATEGORİ; 4ASaygılarımla İlk us sonucu ise şu şekilde HASTANIZIN BİLATERAL MEME ULTRASONOGRAFİ İNCELEMESİNDE; Her iki memede cilt, cilt altı dokusu normal görünümdedir. Her iki meme fibrokistik paternindedir. Her iki memede solid karakterde lezyon saptanmadı. Her iki memede büyükleri sağ meme saat 11 hizasında 5.4 mm boyutunda, düzgün sınırlı, bazıları septali, birkaç adet kist izlendi. Her iki aksillada büyüğü sağda 13.7x5 mm, solda 12.7x5.8 mm boyutlarında, korteksi ince, santral ekojenik yağlı hilusu belirgin, benign görünümde birkaç adet lenf nodu izlenmektedir. SONUÇ: BIRADS-II.

Cevap : 18.03.2022 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
18.03.2022

Kendim meme ultrasonu ile bakmadan kesin bir öneride bulunmam doğru olmaz. bir bakayım gerekli, ise biyopsinizi de hemen yaparız.