Soru : GÜLÜMSE /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
6.05.2023

Hocam merhaba meme ultrasonum sonrası biyopsi alındı;sizce ciddi bişey midir? Çok teşekkür ederim. Sol meme saat 1 hizasında retroareolar alanda 10*6 mm boyutlarında dış merkezde tanımlanan intraduktal lezyona ait olduğu düşünülen hipoekoik lobüle konturlu lezyon dikkati çekmiştir. BIRADS 4a ile uyumlu değerlendirilmiş olup, kor biopsisi önerilir.Sol meme saat 10 hizasında 4 cm uzaklıkta 10*5 mm boyutlarında BIRADS 3 ile uyumlu miks tipte lezyon dikkati çekmiştir.Sağ meme 7-8 hizasında meme başına 6 cm uzaklıkta 15*4 mm boyutlarında hipoekoik düzgün kyonturlu oval şekilli lezyon izlenmiştir (BIRADS 3)Sağ meme saat 6-7 hizasında areola kenarında 6*3 mm boyutlarında hipoekoik düzgün konturlu solid lezyon izlendi.Her iki aksillada en büyüğü solda olmak üzere 14*5 mm ölçülen birkaç adet TİP 3 kalın korteksli lenf nodu izlenmiştir (Reaktif ?).TRUCUT BIYOPSI SONUCU: Sol meme, "saat 1 hizası kayıtlı örnek, "tru-cut" biyopsi; - Hiyalinizasyon bulguları izlenen parankimde az sayıda dilate duktus yapıları dikkati çekmiştir. - Bu örneklerde seri kesitlere karşın malignite lehine yorumlanabilecek bulgu saptanmamıştır. - Klinik ve radyolojik korelasyon önerilir.

Cevap : 16.05.2023 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
16.05.2023

Biyopsi sonucunuz temiz gelmiş ama deneyimli bir meme radyoloğundan ikinci bir görüş almanız da fayda var.