Soru : Fatma Dönmez /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
21.06.2023

Hocam merhaba, Her iki memeden tru-cut biyopsi yapıldı. Patoloji sonucumu yorumlayabilir misiniz rica etsem. Teşekkür ederim. Saygılarımla. SAĞ MEME ÜST DIŞI KADRAN LEZYON: Prosedür: tru-cut biyopsi Lokalizasyon: Sağ meme Duktal karsinoma Insitu: derece 2, kribriform patern Nekroz: saptanmadı Mikrokalsifikasyon: saptanmadı Duktal karsinoma Insitu da immunohistokimyasal incelemede; Biyolojik belirleyiciler: Östrojen Reseptör: POZİTİF (boyama yaygınlığı: %91-100, boyanma yoğunluğu: kuvvetli -orta)(iç kontrol var) Progesteron Reseptör: POZİTİF (boyama yaygınlığı: %91-100, boyanma yoğunluğu: kuvvetli -orta) C-erb B-2 (immunohistokimya): NEGATİF (Skor 0) Ki-67 Proliferasyon indeksi: Yaklaşık %10 E-kadherin,PANCK: POZİTİF SOL MEME ÜST DIŞI KADRAN LEZYON: Prosedür: tru-cut biyopsi Lokalizasyon: Sağ meme Duktal karsinoma Insitu: derece 2, kribriform patern Nekroz: VAR (Santral) Mikrokalsifikasyon: saptanmadı Duktal karsinoma Insitu da immunohistokimyasal incelemede; Biyolojik belirleyiciler: Östrojen Reseptör: DÜŞÜK POZİTİF (boyama yaygınlığı: %91-100, boyanma yoğunluğu: kuvvetli -orta)(iç kontrol var) Progesteron Reseptör: POZİTİF (boyama yaygınlığı: %81-90, boyanma yoğunluğu: kuvvetli -orta)

Cevap : 30.06.2023 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
30.06.2023

oldukça iyi bir tür meme kanseri. Luminal A dediğimiz grupta. kanser 2 cm den ufak ise ve koltuk altınız MR ve PET CT de temiz ise ameliyatsız bile Kriyoablasyon ile tedavi olabilirsiniz. her durumda kolaylıkla atlatırsınız geçmiş olsun.