Soru : Nuriye Uludüz /Meme Hastalıkları Teşhis Ve Tedavisi
12.09.2021

BİLATERAL MEME MRG İNCELEMESİ Sayın Meslektaşım Hastanıza Yapılan İnceleme Tekniği : T1 aksial planda 3 mm kalınlıkta FSE T2 ağırlıklı FATSAT dinamik kontrastlı 3mm FSPGR her 40sn bir sekansta 4.dk’ya kadar substraction imajlar yapıldı. Ayrıca MSI haritaları çıkarıldı. FATSAT 3 mm kalınlıkta FSPGR aksial planda kontrast sonrası geç kesit oblik sagittal FATSAT T1 ağırlıklı kontrastlı sekanslarla gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Sol meme dış orta kadranda aksiyel kesitte yaklaşık 47x31 mm ebatında, T2A sekansta heterojen-hiperintens, T1A sekansta heterojen, izo-hipointens izlenen difüzyon ağırlıklı incelemede minimal kısıtlanmış difüzyon oluşturan, IVKM sonrası dinamik incelemede arterial fazda belirgin kontrast tutulumu gösteren venöz ve geç venöz fazlarda kontrast tutulumu benzer şekilde devam eden kitle lezyon mevcuttur. ( BI-RADS 5 histopatolojik inceleme önerilir) Her iki memede çapları 5 mm geçmeyen difüzyon ağırlıklı incelemelerde boyutları nedeniyle ayırt edilemeyen T2A sekansta izo-hiperintens, T1A sekansta izointens izlenen IVKM sonrası dinamik incelemelerde arterial fazda minimal kontrast tutulumu gösteren venöz ve geç venöz fazlarda kontrast tutulumu minimal artarak devam eden dağınık lokalizasyonlu multipl nodüler görünümler mevcuttur. ( intramamorian lenf nodu ?) Her iki aksillada patolojik boyut ve görünümde lenf nodu izlenmemiştir. Cilt - cilt altı yağlı dokular tabiidir. Ciltte patolojik kontrastlanma izlenmemiştir. Retromamalier sahalar açıktır. Sonuç bilgileri raporun bulgular alanında gönderilmiştir.

Cevap : 12.09.2021 tarihinde Prof.Dr. Mehmet Mahir Atasoy tarafından cevaplanmıştır.
12.09.2021

Çok geçmiş olsun. Kesinlikle ihmal etmeyin. mutlaka meme biyopsisi yapmamız lazım. Bizim randevularımız biraz yoğundur ancak eğer istanbuldaysanız ve bizim kliniğimize gelmek istiyorsanız kliniği arayıp durumum acil hemen biyopsi yaptırmam lazım derseniz size yardımcı olurlar.

Randevu için kliniğimizi mesai saatlerinde arayabilirsiniz.
Dr. Atasoy Kliniği 0543 3806070